Od czwartku (22.07) wszystkie usługi firmy Garmin nie działają. Okazało się, że jest to efekt udanego ataku hakerskiego na infrastrukturę firmy. Kiedy sytuacja wróci do normy i czy Twoje dane są bezpieczne?

Dla klienta detalicznego Garmin znany jest przede wszystkim z produkcji zegarków sportowych i zaawansowanych liczników rowerowych. W rzeczywistości firma produkuje również sprzęt nawigacyjny dla transportu powietrznego, drogowego, motorowego i wodnego. Garmin jest liderem w jakości sygnału satelitarnego.

Wczorajszy atak dotyczył całej firmy. Nie działa synchronizacja treningów, ale również linia produkcyjna, pomoc techniczna i bardzo ważne usługi nawigacyjne, z którym korzysta m.in. lotnictwo. Pisząc krótko: nie działa cała firma.

Garmin dalej nie wydał żadnego oficjalnego oświadczenia, więc jest sporo niewiadomych. Nie wiadomo czy użytkownicy odzyskają swoją historię aktywności.

A co z nowymi treningami? Te zapisywane są w pamięci zegarka, a dopiero później wysyłane na serwery Garmin Connect, więc gdy usługa zacznie działać – zostaną do niej wysłane.

A co z płatnościami Garmin Pay? Powinny działać, a dane kart płatniczych nigdy nie były przechowywane przez Garmina (robi to bank), więc bez obaw.

Więcej o szczegółach samego ataku przeczytacie na portalu Niebezpiecznik.pl

Na tej stronie na bieżąco sprawdzicie czy jakieś usługi zaczęły działać: https://connect.garmin.com/status/

Author

Biegam, jeżdżę na rowerze (MTB i gravel) i jestem fanem wędrówek. Poza tym amatorsko interesuję się fotografią i nagrywaniem filmów. Jestem też gadżeciarzem, a OUTDOORLAB.PL jest miejscem, w którym te wszystkie zajawki łączę w jedną całość.

Write A Comment